سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله تحقیق پایان نامه روانشناسی

علل فرار دختران

همه روزه شاهد درج عکسهایی از کودکان و نوجوانان در جراید رسمی کشور هستیم که بدون اطلاع والدین، خانه و کاشانه خود را ترک نموده و به دیگر سخن اقدام به فرار از خانه نموده‌اند و چشمان مضطرب خانواده‌ای را بی‌صبرانه در انتظار بازگشت خویش به دور انداخته‌اند.
البته این تنها بخش کوچکی از جامعه آشنا با مطبوعات را شامل شده که دسترسی به جراید داشته و با درج آگهی در آن، ملتمسانه مردم را در یافتن فرزند خویش به استمداد طلبیده‌اند در صورتیکه بسیاری از خانواده‌های بحران زده آشنایی چندانی با جراید نداشته تا بنابر دلایلی!
همچنین مشخص نیست از میان فراریان نوجوانان، چه تعدادی دوباره پس از برخورد با مشکلات خود به منزل مراجعت می‌کنند؟ یا آنکه بوسیله نیروهای انتظامی دستگیر شده و به والدین تحویل می‌گردند؟ یا با در پیش گرفتن کاری شرافتمندانه مستقل از والدین خانواده به زندگی خود ادامه می‌دهند؟ وتعداد زیادی نیز پس از ارتکاب جرمی دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده تحویل کانون اصلاح و تربیت گردیده تا اقدامات تعلیمی و تربیتی لازم در مورد آنان صورت گیرد و این تنها قسمتی است که در صورت همکاری مقامات زیربط در آگاهی آمار دقیقی دارد که متاسفانه ارایه نگردیده است.
و از آنجا که آموزش، سنگ ابتدایی زندگی را بنا خواهد نهاد پس باید به آن بعنوان هدفی برجسته نگریست و تلاش کرد که نیازهای آموزشی شناسایی، معرفی و مورد سنجش قرار گیرند تا بتوان راهکارهایی دقیق برای برطرف نمودن این نیازها ارایه دادو باید خاطرنشان کرد که در صورت برآوردن نیازهای روحی و ملای و احساسی دختران، می‌توان به آموزشی کامل و همه جانبه و بدون نقص امیدوار بود که این مهم، خود نخستین و اساسی‌ترین راه پیشرفت و تکامل جامعه می‌باشد.

 

منبع : دنلود تحقیق بررسی علل فرار دختران